Śniadanie to ważny posiłek, który powinien być przygotowywany ze szczególną rozwagą. To co zjemy podczas pierwszego posiłku może mieć olbrzymi wpływ na resztę dnia. Piramida zdrowego żywienia informuje, że najwłaściwszym sposobem jest tworzenie posiłków, które uwzględniają wszystkie niezbędne składniki odżywcze. Niestety wiele osób kierując się zasadami dietetycznymi, ogranicza nawet zdrowe tłuszcze czy węglowodany w celu ograniczenia kaloryczności posiłków. Czy jest to właściwe podejście?

Dużo nie znaczy kalorycznie

Nawet podczas diety można jeść wartościowe posiłki, a najlepszymi składnikami zbilansowanego jadłospisu, które mają stosunkowo mało kalorii, są warzywa. Zdrowa sałatka pełna pomidorów, cebuli, ogórka, marchewki, buraka, sałat, kiełków uzupełniona sosem na bazie oliwy z oliwek i naturalnych przypraw to sycąca i wartościowa propozycja. Sałatka połączona z kromką ciemnego pieczywa zaspokoi głód na wiele godzin. Wiele osób nie przepada za taką formą śniadań, ponieważ ich przygotowanie jest czasochłonne. Nic bardziej mylnego. Sos oraz wszelkie składniki niezbędne do przygotowania sałatki można pokroić dzień wcześniej i przechowywać w szczelnym pojemniku, natomiast rano wystarczy połączyć je ze sobą i śniadanie gotowe. Również na diecie ważnym elementem jest pieczywo, zatem jeżeli lubimy tradycyjne kanapki, możemy je śmiało przygotować. Pełnowartościowe, ciemne pieczywo ze zdrowymi dodatkami, wysokiej jakości serem czy prawdziwym masłem to dobry wybór również podczas diety.

Na słodko

Zarówno w Polsce jak i na świecie nie brakuje fanów słodkich śniadań, zatem idealną propozycją wydaje się być owsianka. Płatki owsiane czy też otręby pozwalają na szybkie przygotowanie sycącego kleiku, który w połączeniu z malinami, brzoskwiniami, jabłkiem, gruszką, orzechami czy suszonymi owocami, będzie idealną formą rozpoczęcia dnia.  Alternatywą dla owsianki, szczególnie do osób, które ograniczają ilość węglowodanów w diecie, dobrym rozwiązaniem będzie słodki omlet na bazie jajka i odżywki białkowej z dodatkiem sezonowych owoców czy domowego syropu czekoladowego.

Co jeść na śniadanie-zdrowe propozycje
Oceń ten post!